|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۰۵

امروز لیگ ۱ هم رقابت هایش تمام شد و تمامی تیم سعود و سقوط کننده اش مشخص شدند، یکی از این مهمترین تیم ها، استقلال اهواز بود که زمانی در بیگ برتر یکی از تیم های خوب محسوب میشد.

به گزارش سرویس ورزشی امید نیوز،امروز لیگ ۱ هم رقابت هایش تمام شد و تمامی تیم سعود و سقوط کننده اش مشخص شدند، یکی از این مهمترین تیم ها، استقلال اهواز بود که زمانی در لیگ برتر یکی از تیم های خوب محسوب میشد؛ در واقع تا اکنون چنین کارنامه ضعیفی از تیم های خوزستانی در لیگ یک ندیده بودیم. آنچه که دیده بودیم دو سه فصل پیش فولاد نوین اهواز با عده ای از جوانان جویای نام و با کمترین دستمزد در حضور تیم های مدعی و میلیاردی قهرمان شد و به لیگ برتر صعود کرد و جالب اینکه امتیاز حضور در لیگ برتر را دو دستی تقدیم استقلال اهواز کرد.
۷ مربی در طول یک فصل. آخرینش نیز حمید رضا بابایی است. او را پیش تر در قامت دروازه بان این تیم دیده بودیم. حرص و جوش های او هم ره به جایی نمی برد. همانند شش مربی دیگر. چرا که مشکل تیم از جای دیگری است. از نابسامانی مدیریتی و اینکه هیچ کس روی این تیم نظارت ندارد و آبروی فوتبال خوزستان است که به حراج گذاشته شده است!
خوزستان مهد استعداد است و حتی اگر از نیروهای بومی استانی هم تیم بسته می شد نباید به این بدی بود که از ۲۷ بازی تنها یازده امتیاز کسب کند! اصلا نفهمیدیم تیمی که مشکل مالی داشت چگونه امتیاز فولاد نوین را در لیگ برتر خریداری کرد و چرا بعد از آن همه نتایج بد در لیگ برتر دستخوش تغییر در کادر فنی نشد تا در لیگ یک این قدر بد نتیجه نمی گرفت.
اگر قرار به چنین حضوری است همان بهتر که استقلال اهواز نباشد. تیم قدیمی و ریشه دار که اگر همین امروز به آن نگاه شود دوباره می تواند سکوهای استادیوم تختی اهواز را پر کند. تیمی که به یقین محبوب ترین تیم خوزستان است. اما متاسفانه به حال خود رها شده است و اینروزها غوطه ور در اقدامات عجیب فوتبالی است. گویی که ملک شخصی است و هر کس هر تصمیمی دوست دارد برای این تیم می گیرد. چاره ای باقی نمی ماند جزء اظهار تاسف!
اما میلاد میداوودی هم با توجه به وضعیت استقلال خوزستان در ایگ برتر به این مسئله واکنش نشان دادهراست و گفته: استقلال اهواز در سراشیبی قرار دارد، تیم محبوبی که روزگاری ورزشگاه تختی اهواز را لبالب از تماشاگر می کرد. تیمی که حتى استقلال و پرسپولیس تهران با آن همه ستاره جلودارش نبودند. اما اکنون دیدن وضعیتش تنها حسرت ما فوتبالدوستان خوزستانی و جنوبی را بر می انگیزد.
استقلال اهواز از جمله تیم های فوق العاده محبوب در بین جنوبی هاست، اگر نخواهیم آن را محبوب ترین بدانیم. این تیم از سال یکهزار و سیصد و بیست و هفت تاسیس شده و البته می توان دوران اوج آن را از اوایل دهه هشتاد دانست.
استقلال اهواز روز به روز در اهواز و خوزستان محبوب تر می شد و گوی سبقت را از دیگر تیم ها ربوده بود. آبی های اهوازی آنقدر محبوب بودند که در بازی هایشان در ورزشگاه تختی اهواز جای سوزن انداختن نبود و شاید نقطه عطف آن تیم به لیگ ششم باز گردد.
جایی که داور بازی با مس کرمان با مشورت کمک داور شوت گل نشده علی مولایی را گل تشخیص داد تا با همان یک گل، قهرمانی از دست آبی های اهواز بپرد و سایپا قهرمان ایران شود.
از اینجا نقطه افول استقلال اهواز شروع شد، استقلال اهواز سپس راه عقب افتادن را در پیش گرفت و ابتدا به لیگ یک و سپس به لیگ دو سقوط کرد تا نشان دهد روزهای خوب این تیم در حال اتمام است.
تا اینکه در انتهای لیگ یک سال نود و چهار به لیگ دو سقوط کرد اما با تصمیم عجیب بر آن شد تا لیگ برتری شود.
تصمیم عجیب که نهایتش سقوط استقلال اهواز بود، در حالی که گفته می شد این امر باعثبه وجود آمدن نسل جدید استقلال می شود اما این امر محقق نشد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم را ترک کردند.
این تیم محبوب جنوب با نگاهی به جایگاهش در جدول لیگ یک و امتیازها و… آمار فاجعه باری را حکایت می کند. با شکست های پی در پی استقلال اهواز، مدیران عامل استقلال اهواز یکی پس از دیگری استعفا دادند تا شاید نگاه مسئولان به این تیم تغییر کند و کمکی به این تیم بشود.
شاید اگر مسئولین استانی و یا حتی مدیران و مالکان همین تیم به فکر نیفتند از استقلال اهواز تنها خاطره ای در ذهن ها بماند، یک نایب قهرمانی در لیگ ایران، چند سال حضور در لیگ برتر و البته برخى از گلهاى زیبا و به یاد ماندنى…
به امید بازگشت آبی های جنوبی و اهواز به روزهای اوج با کمک و فداکاری های مسئولین استان خوزستان و هواداران با تعصب این تیم محبوب…
١٣٩۶ / ٢ / ۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار