|
|
کدخبر: ۱۸۰۹۲۳

مسابقه انتخاب گزارشگر زن با نام «خانم گزارشگر» قرار است از میان استعدادهای خانم بهترین ها را برای حضور در این عرصه انتخاب کند.

به گزارش"ورزش سه" قرار است گزارشگران سرشناس ورزش ایران ، کسانی مثل عادل فردوسی پور، جواد خیابانی، مزدک میرزایی، هادی عامل و خیلی های دیگر رقیبان تازه ای پیدا کنند. زنان که پیش از این و در عرصه های دیگر توانسته اند حتی گاهی مردان را از میدان رقابت خارج کنند حالا دارند پا به عرصه گزارشگری ورزشی می گذارند.


شاید جالب باشد بدانیم که در کشورمان استعدادهای زیادی در میان زنان وجود دارد که می توانند کار گزارشگری مسابقات ورزشی را انجام دهند. گزارشگری مسابقات ورزشی تا پیش از این محدود به گزارش آقایان می شد و اگر برنامه هایی هم در این سال ها برای کشف استعداد ساخته شد با حضور مردان بود اما حالا قرار است خانم های با استعداد در این حرفه جذاب نیز کشف و حتی به دنیای حرفه ای گام بگذارند.


«خانم گزارشگر» مسابقه ای است که با همین هدف به وجود آمده تا استعدادهای نهفته در این رشته را پیدا و آن ها را به منصه ظهور برساند. از همین رو کمپین « خانم گزارشگر» تشکیل شد تا از تمام زنان ایرانی که علاقمند به این کار بوده و توان و استعداد لازم را دارند برای حضور جدی در این عرصه دعوت کند. سایت «ورزش سه» با همکاری سایت «اشتراک دیدئوی تماشا» به عنوان حامی این برنامه بستر مناسبی را برای آپلود کردن و ارسال ویدئو خانم های گزارشگر به وجود آورده اند. زنان علاقمند و با استعداد ویدئوهایی از گزارش های خودشان را از همین طریق ارسال کرده و در مسابقه شرکت کنند. برای این کار علاقمندان باید یکی از نمونه ویدئوهای موجود در سایت را انتخاب و آن را گزارش کنند.


4 ویدئویی که شرکت کنندگان باید روی آن ها گزارش کنند صحنه هایی از 4 بازی جالب و خاطره انگیز است. گل خداداد عزیزی به استرالیا، گل وریا غفوری به پرسپولیس در دربی 86، گل سرژیو روبرتو به پاری سن ژرمن و گل سوم ایمون زاید به استقلال در دربی 74 است. شرکت کنندگان باید این ویدئوها را با هشتک #خانم_گزارشگر در سایت «تماشا» آپلود کنند. این ویدئوها بعد از تدوین و تنظیم صدا و تصویر شرکت کنندگان آن را در معرض رای داوران و مخاطبان قرار می دهد.


این مسابقه سه داور سرشناس هم دارد. حمیدرضا صدر نویسنده و کارشناس فوتبال، جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و گزارشگر فوتبال و بالاخره نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بانوان ایران سه داوری هستند که گزارش های خانم های علاقمند را داوری کرده و بهترین ها را انتخاب می کنند. از طرفی خانم های گزارشگر برای گزارش تصاویر مسابقات هیچ محدودیتی ندارند و می توانند با توجه به خلاقیت خودشان این مسابقات را گزارش کنند.


بهترین خانم های گزارشگر می توانند تبدیل به اولین گزارشگران زن ورزش ایران شده و نامشان در تاریخ این عرصه ثبت خواهد شد. «خانم گزارشگر» نه تنها می تواند استعدادهای نهفته و نادیده گرفته را کشف کند بلکه می تواند به عنوان یک حرفه جذاب و البته فرهنگی آینده بخشی از بانوان علاقمند به این حرفه را هم تامین کند. از این رو می توان به «خانم گزارشگر» نگاهی جدی داشت چرا که آغازگر راهی است که می تواند به جامعه زنان و البته به جامعه ایران درحد خودش کمک کند. هرچند هنوز این حرفه ناآشنا و غریب به نظر می رسد اما روند ارسال ویدئوها و اعتماد به نفسی که شرکت کنندگان «خانم گزارشگر» برای این کار دارند این امیدواری را به وجود آورده که گزارشگران توانمند و با استعدادی از میان زنان دوستدار این حرفه کشف شود.


«خانم گزارشگر» یک گام موثر برای رسیدن به اهداف بزرگ است. پس از همین امروز دست به کار شده و گزارش های خوب خودتان را برای شرکت در مسابقه بسازید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار