|
|
کدخبر: ۲۹۱

بیستمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا از فردا چهارشنبه در شهر پونا هند در حالی شروع می شود که ملی پوشان کشورمان خود را قبل از مسابقات جهانی مسکو محک می زنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، در این دوره از مسابقات ۵۸۰ ورزشکار رقابت خود را در شهر پونا هند آغاز می‌کنند. رقابتهایی که نسبت به سالهای گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که قهرمان هر ماده از این رقابتها به صورت مستقیم جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان در مسکو را بدست می‌آورد.

برای حضور در این دوره از رقابت ها ۳۶۰ ورزشکار مرد و ۲۲۰ ورزشکار زن از ۴۳ کشور آسیایی اعلام آمادگی کرده‌اند که در مجموعه ورزشی شادراپادی با یکدگیر به رقابت خواهند پرداخت. بنابر اعلام ستاد برگزاری مسابقات ۱۴ قهرمان دور گذشته در بخش مردان و زنان نیز در این دوره حضور دارند.

در بین این قهرمانان، هادی سپهرزاد به عنوان قهرمان دهگانه در رقابتهای سال ۲۰۱۱ که در کوبه ژاپن برگزار شد، حضور دارد. از دیگر ستاره‌های مسابقات نیز " موتاز عیسی براشیم " ورزشکار آفریقایی الاصل قطر است که همین چند روز پیش در رقابتهای جایزه بزرگ یوگن آمریکا، پس از ۲۹ سال رکورد پرش ارتفاع آسیا را یک سانتی متر شکست و به حد نصاب دو متر و ۴۰ سانتیمتر رساند.

پونا در غرب هند و در ایالت مهاراشترا که بزرگترین ایالت هند محسوب می‌شود، واقع شده، که به گفته فرماندار آن، دولت محلی قریب به سه میلیون دلار برای برگزاری رقابت های آسیایی دوومیدانی هزینه کرده است.
تیم ملی ایران با ۲۱ ورزشکار مرد و زن در این رقابتها حاضر شده است.

۱۰۰ متر
در این ماده حسن تفتیان و رضا قاسمی دو نماینده ایران هستند که در این مسابقات شرکت می کنند. بر اساس اعلام رکوردهای اعلام شده توسط برگزار کنندگان این دوره از مسابقات سو بینگتیان از چین با رکورد ۱۰.۰۶ در صدر لیست اعلام شده قرار دارد. فرانسیس عادل الباری دونده ۲۶ ساله قطری هم با رکورد ۱۰.۰۸ دومین حد نصاب فصل را پشت سر گذاشته است. حسن تفتیان و رضا قاسمی در این ماده به ترتیب با ۱۰.۱۵ و ۱۰.۱۶ در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

۲۰۰ متر
در ماده ۲۰۰ متر بهترین رکورد فصل را کوبایاشی یوئیچی ژاپنی با زمان ۲۰.۴۶ به ثبت رساند. تاکاسه تئی دیگر دونده این کشور با رکورد ۲۰.۴۸ در رده دوم قرار دارد و نفر سوم هم ژِی ژِین دونده ۲۰ ساله چین با رکورد ۲۰.۵۵ است. تفتیان و قاسمی در این ماده هم نمایندگان ایران هستند که با به ترتیب با رکورد ۲۰.۸۲ و ۲۰.۸۷ در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

۴۰۰ متر
در این ماده یوسف احمد از عربستان با ۴۴.۷۲ زمان فصل را به ثمر رساند. کانومورا یوزو دونده ژاپنی با زمان ۴۵.۵۶ در رده دوم ایستاده و سومین حد نصاب فصل را هم کزویا واتانابه با ۴۵.۷۱ از ژاپن در اختیار دارد. در این ماده سجاد هاشمی آهنگری رکورد ۴۶.۴۷ را به ثبت رسانده و در استارت لیست رتبه ششم را در اختیار دارد ولی این نماینده کشورمان از حضور در مسابقات انصراف داده است. مهدی رحیمی هم با رکورد ۴۶.۶۰ هشتم است.

۸۰۰ متر
در ماده ۸۰۰ متر بهترین زمان فصل را بلال عبدالرحمن از قطر حدنصاب ۱.۴۴. ۸۳ در اختیار دارد. محمد عبدالعزیز لادان از عربستان با رکورد ۱.۴۶. ۷۰ دوم است و در جایگاه سوم نیز یوکوتا ماساتو ژاپنی با رکورد ۱.۴۷. ۸۲ ایستاده است. در این ماده امیر مرادی و احسان مهاجر شجاعی بر اساس اعلام برگزار کنندگان مسابقات در مکان های ۲۱ و ۲۲ رکورد ورودی قرار گرفته اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار