|
|
کدخبر: ۳۸۹۹

دیدار رفت استقلال و اف‌سی سئول در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان عصر چهارشنبه برگزار می‌شود.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، تیم فوتبال استقلال مسیر دشوار تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیموده و تنها چند گام دیگر تا رسیدن به رویای کسب سومین ستاره قهرمانی آسیا فاصله دارد. ۱۸۰ دقیقه بازی با اف‌سی سئول و ۱۸۰ دقیقه بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا(با این فرض که این دیدارها به وقت اضافه کشیده نشود) دیدارهای باقیمانده استقلال است تا بتواند بعد از بیش از دو دهه بار دیگر به قهرمانی در آسیا برسد. برای تحقق این هدف استقلال ساعت ۱۴ روز چهارشنبه(به وقت کشورمان) در ورزشگاه جام جهانی سئول دیدار رفت خود مقابل اف‌سی سئول را برگزار می‌کند. شاید استقلال در لیگ برتر ایران با نتایج چند هفته اخیر وضعیت خوبی ندارد و با ۱۵ امتیاز در جایگاه ششم ایستاده اما در آسیا همه چیز برای شاگردان قلعه‌نویی فرق می‌کند. استقلال در دیدار مقابل بوریرام با برتری ۳ بر یک در مجموع این دو بازی نشان داد که اسب خود را برای موفقیت در آسیا زین کرده است.

در مقابل اف‌سی سئول کره، هم در لیگ کشورش و هم در لیگ قهرمانان آسیا یک تیم مدعی و پرقدرت نشان داده است. آنها با ۴۶ ا متیاز در رده چهارم کی‌لیگ قرار گرفتند و به جمع تیم‌های مرحله حذفی تعیین قهرمان مسابقات راه پیدا کردند و در دیدار مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیز الاهلی عربستان را از پیش‌رو برداشتند. یک تساوی یک بر یک در عربستان و برتری با یک گل در سئول راه صعود این تیم را هموار کرد. اگر به یاد بیاوریم که الاهلی همان تیم پرقدرتی است که سپاهان را از لیگ قهرمانان کنار زد آن وقت مشخص می‌شود که سئول تا چه اندازه قدرتمند است.

با وجود این تقابل دو تیم قدرتمند بی‌تردید بازی روز چهارشنبه برای سرنوشت هر دو تیم تاثیرگذار خواهد بود. بعضی از کارشناسان این دیدار را فینالی زودرس دانسته و معتقدند آن تیمی که از این مرحله به سلامت به فینال برود شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت. دیدار در خانه اف‌سی سئول به همان اندازه که تهدیدی برای استقلال به حساب می‌آید می‌تواند تبدیل به فرصت شود. آنها از اینکه در بازی برگشت و در تهران با حمایت همه جانبه‌های هواداران خود شانس موفقیت بالایی دارند مطمئن هستند و اکنون ماموریت شاگردان قلعه‌نویی این است که در بازی رفت نتیجه قابل قبولی به دست آورند.

استقلال ۲ انتخاب دارد؛ آنها می‌توانند مانند نیمه نخست بازی با بوریرام با نگاه حداقلی به میدان بروند اما بی‌تردید این شرایط نمی‌تواند مقابل تیمی چون اف‌سی سئول دوام داشته باشد و یا می‌توانند همانند نیمه دوم بازی با تیم تایلندی تمام ظرفیت‌‌های خود را آزاد و با بازی هوشمندانه و منطقی کار را در همان خانه تیم کره‌ای تمام کنند. بازیکنان اف‌سی سئول نیز این موضوع را می‌دانند. آنها علاوه بر اینکه به دنبال راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا هستند یک ماموریت دیگر را نیز پیش روی خود ببینند. هواداران کره‌ای از سئول انتظار دارند که انتقام شکست تیم ملی این کشور مقابل ایران را از استقلال بگیرند.

در نهایت دو جدال حساس سئول و تهران میان قرمزپوشان اف‌سی سئول و آبی‌پوشان استقلال تعیین خواهد کرد که رویای قهرمانی آسیا و یک پای فینال لیگ قهرمانان رنگی سرخ به خود خواهد گرفت یا آنکه آبی خواهد پوشید.

دیگر دیدار این مرحله فردا بین تیم‌های کاشیوا ریسول ژاپن و گوانگژوی چین برگزار می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار