|
|
کدخبر: ۱۶۷۲۵۱

خبرگزاری تسنیم: قزاقستان به هند پیشنهاد داد بلوک نفتی آبایی در دریای خزر را مورد اکتشاف و توسعه قرار دهد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس استاندارد، قزاقستان به هند پیشنهاد داده است که بلوک نفتی آبایی در دریای خزر را مورد اکتشاف و توسعه قرار دهد.
این پیشنهاد در جریان یازدهمین نشست کمیسیون مشترک قزاقستان و هند که در روزهای ۲۴ و ۲۵ آوریل در آستانه برگزار شد، مطرح گردید.
در این میان، یکی از بزرگترین موانع توسعه مبادلات تجاری قزاقستان و هند، نبود ارتباط مستقیم بین دو کشور است.
در این ارتباط، ایجاد مسیرهای جدید از شمال به جنوب نقشی مهم را در توسعه مناسبات تجاری و همکاری های اقتصادی بین قزاقستان و هند ایفا خواهد کرد. ایجاد یک مسیر جدید می تواند مسافت زمینی بین دو کشور را به نصف و حتی کمتر کاهش دهد و هزینه های حمل و نقل کالا را کاهش دهد.
قزاقستان قبلا ساخت بخش مربوط به خود از مسیر ریلی بیتو - اترک - قیزیل گایا - گرگان(قزاقستان - ترکمنستان - ایران) به عنوان بخشی از کریدور مواصلاتی بین المللی شمال جنوب را به اتمام رسانده است.
قزاقستان امیدوار است که شرکای ایرانی و ترکمن بخش های مربوط به خود از این خط ریلی را در سال ۲۰۱۴ به اتمام برسانند تا دسترسی سریعتر این کشور به بنادر ایرانی در حاشیه خلیج فارس امکان پذیر شود.
دولت قزاقستان همچنین افزایش مبادلات با هند از این مسیر را به عنوان فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری و دیگر صنایع خود می بیند.
انتهای پیام / / ۱۷۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار