|
|
کدخبر: ۱۵۶۷۲۸

نیروی دریایی آمریکا برنامه های خود برای استقرار اولین پرتاب کننده الکترومغناطیسی(Railgun) را اعلام کرده که یک دستگاه جدید برای شلیک پرتابه های بدون مواد منفجره به فاصله بیش از ۱۶۰ کیلومتری و با هفت برابر سرعت صوت است.

به گزارشافکارنیوز، پرتاب کننده های Railgun از نیروی الکترومغناطیسی موسوم به نیروی لورنز برای شتاب دادن سریع پرتابه ها بین یک جفت ریل رسانا استفاده می کند که به آنها سرعتی بسیار بیشتر از آنچه توسط سلاحها و توپخانه های سنتی قابل دستیابی است، می دهد.

این سرعت افزایشی بدین معناست که پرتابه ها نیازی به بار انفجاری ندارند. در عوض، پرتاب کننده ها تنها یک توده جامد از فلز را شلیک می کنند و بر سرعت اثر آن به منظور انتقال مقادیر عظیمی از گرما و انرژی جنبشی به مقصد تکیه دارند.

به گفته نیروی دریایی، این سلاح نمایشگر آینده جنگهای دریایی با پیش ساختهای کنونی با قابلیت شلیک از میان بدنه کشتی مانند یک قطار باری است که قرار است تا سال ۲۰۱۶ بر روی کشتی ها نصب و آزمایش شوند.

از آنجایی که پرتاب کننده های Railgun نیازی به پوسته انفجاری ندارند، هزینه سلاح تا حد زیادی کاهش می یابد. یک پرتابه ۱۰ کیلوگرمی تنها ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد که یک صدم قیمت موشکهای متداول است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار