|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۴۳

طرز تهیه لبو در خانه به روش بازاری به شهد زیاد و رنگ و لعاب قرمز را یادتان داده ایم.

طرز تهیه لبو در خانه به روش دستفروش های بازاری که دارای رنگ و لعاب و غلظت زیاد هستند را یادتان داده ایم. فوت و فن های قرمز و خوشمزه شدن لبو را در امیدنیوز بخوانید.

طرز تهیه لبو در خانه به روش بازاری

لبو - طرز تهیه لبو در خانه

مواد لازم برای 4 نفر
چغندر قرمز 2 عدد بزرگ
شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
آب به مقدار کافی

مراحل پخت لبو

مرحله اول

برای تهیه لبوی خوشمزه به روش بازاری ابتدا لبوها را به خوبی می شوییم. نکته مهم در مورد چغندر قرمز این است که چغندر قرمز دارای خاک زیاد است و به همین دلیل باید با دقت کامل تمام قسمت های آنرا بشوییم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی پر پنیر و کشدار را در امیدنیوز یادتان داده ایم.

مرحله دوم طرز تهیه لبو در خانه

نکته دیگر در مورد تهیه لبو این است که به هیچ وجه قبل از پخت لبوها نباید آنرا برش بزنیم. برش زدن لبو یا جدا کردن قسمت سر و ته چغند قرمز باعث می شود که اکثر ویتامین های وجود در لبو خارج شوند.

لبوی بازاری - طرز تهیه لبو در خانه

مرحله سوم

در این مرحله چغندرها را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که دو بند انگشت روی سطح چغندرها را بپوشاند. در صورتی که آب تصفیه شده داشتیم بهتر است از آن برای پخت لبو استفاده کنیم.

مرحله چهارم طرز تهیه لبو در خانه

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به نقطه جوش برسد، پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم چغندرها به مدت 2 ساعت بپزند.

مرحله پنجم

پس از اینکه چغندرها به خوبی پختند و کاملا نرم شدند، آنها را از قابلمه خارج می کنیم و سر و ته شان را با چاقو می گیریم، سپس به آرامی پوست روی چغندرها را با چاقو جدا می کنیم و آنها را به شکل دلخواه خرد می کنیم.

شهد لبو - طرز تهیه لبو در خانه

مرحله ششم

البته در صورت تمایل می توانیم لبوها را به صورت خرد نشده و اصطلاحا کامل و درسته نیز درست کنیم. البته چون لبو را در منزل درست می کنیم و لبوها مدت بسیار زیادی درون شربت آب لبو باقی نمی مانند بهتر است آنها را خرد کنیم.

مرحله هفتم طرز تهیه لبو در خانه

در این مرحله شکر را به آب باقیمانده لبو اضافه می کنیم  مخلوط می کنیم، سپس طعم آنرا می چشیم. در صورتی که دوست داریم لبوها شیرین تر باشند می توانیم مقداری شکر را به دلخواه زیاد کنیم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب لبو حل شود، سپس تکه های لبوی خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب لبو غلیظ شود.

مرحله نهم طرز تهیه لبو در خانه

پس از گذشت 15 دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و در صورتی که آب موجود در قابلمه زیاد بود حرارت را زیاد می کنیم تا آب لبو غلیظ شود. پس از اینکه آب لبو غلیظ و رنگ لبوی ها کمی تیره شد لبو آماده سرو است.

طرز پخت لبو - طرز تهیه لبو در خانه

مرحله دهم

در مرحله آخر لبوها را به آرامی داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس باقیمانده شربت لبو که داخل قابلمه باقی مانده است را به صورت پخش روی لبوها می ریزیم. در ادامه لبوها را به صورت داغ سرو می کنیم.

نکات تکمیلی در مورد لبو

  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
  • و زمان پخت و انتظار آن در حدود 3 ساعت میباشد .
  • لبو را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .
  • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد .

چیکار کنیم لبو زود بپزه ؟

برای طرز تهیه لبو قرمز خانگی استفاده از فر ساده‌تر از سایر روش‌های پخت لبو است همچنین در این روش لبو زودتر می‌پزد. در این روش نیازی به آب و شکر برای حین پخت نیست. تنها کافی است لبو را بشویید و داخل فویل بپیچید. قبل از قرار دادن لبو، حتما فر را گرم کنید و سپس ۱ ساعت و نیم صبر کنید تا لبوها پخته شود. پس از آن لبو را با چنگال تست کنید. اگر پخته نشده بود، دوباره داخل فر قرار دهید. در طرز تهیه لبو قرمز خانگی این روش رژیمی است چون شکر به آن اضافه نمی‌شود. ولی بعد از پخت می‌توانید روی لبو شکر بریزید و آن را میل کنید.

قرمز شدن لبو - طرز تهیه لبو در خانه

برای قرمز ماندن لبو هنگام پخت چیکار کنیم ؟

۱. برای اینکه در حین پخت لبو قرمز بماند باید از پوست کندن لبو جلوگیری کنید و حتی سر و ته لبو را نزنید.

۲. برای قرمز شدن لبو آن را با چغندر در یک ظرف نپزید. با این کار چغندر آب لبو را می‌گیرد و لبو‌ی شما کم‌رنگ می‌شود.

طرز تهیه لبو با نبات

در صورتی که بخواهیم لبو را با نبات درست کنیم، کافیست شکر را از لیست مواد لازم حذف کنیم و به جای آن از یک تکه نبات استفاده کنیم. بهتر است ابتدا کمی نبات اضافه کنیم، سپس در صورتی که شیرینی آب لبو کم بود باز نبات اضافه کنیم.

نکته دیگر در مورد اضافه کردن نبات به لبو این است که هم باید از نبات ساده استفاده کنیم تا روی طعم لبو تاثیر منفی نگذارد. چون اگر از نبات های طعم دار برای این کار استفاده کنیم ممکن است روی طع لبو تاثیر منفی بگذارد.

روش پخت لبو در فر

برای تهیه لبو تنوری در فر باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و لبوهای شسته را با پوست روی سینی بچینید. اجازه دهید لبوها برای ۴۵ دقیقه در فر بپزند. سپس آن‌ها را از فر خارج کنید و از طعم لذیذ این لبو لذت ببرید. برای مزه‌دار کردن لبو تنوری می‌توانید از کمی نمک و آویشن تازه استفاده کنید.

پخت لبو - طرز تهیه لبو در خانه

روش پخت لبو در مایکروویو

یک روش پختن لبو در مایکروفر است. برای پخت لبو در مایکروفر لبوها را بشویید و پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا هر شکل دیگری که دوست دارید برش بزنید. سپس به لبوها مقدار کمی سرکه بمالید. مایکروفر را بر روی درجه بالا تنظیم کنید. چغندرها را در یک ظرف مناسب مایکروفر بگذارید سپس مقداری آب و شکر هم به لبوها اضافه کنید. برای پخت ۲۵۰ گرم لبو به حدود ۱۰ دقیقه و برای ۵۰۰ گرم به حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید. می‌توانید لبوها را یک مرتبه موقع پخت زیر و رو نمایید تا به طور کامل مغزپخت شوند.

فوت و فن پخت لبو خوشمزه و خانگی

در طرز تهیه لبو تکنیک‌های زیادی برای نرم‌تر شدن و خوش‌طعم شدن آن وجود دارد. به طور مثال برای نرم‌تر شدن لبو باید کمی سرکه را به آب لبو اضافه کنید و برای اینکه لبو شیرین‌تر شود، می‌توانید از شیره‌ی خرما یا نبات استفاده کنید. البته شیره‌ی خرما کمی رنگ آب لبو را تغییر می‌دهد. برای اینکه لبو خوش‌رنگ بماند حتما به یاد داشته باشید پوست لبو را در زمان پخت نکنید و حتی سر و ته آن را جدا نکنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار