|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۶۷

ساندی تایمز گزارش داد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه معتبر انگلیسی در گزارشی به افزایش شدید شکاف طبقاتی در جامعه انگلیس اشاره کرده و هشدار داده است که میزان دارایی و ثروت ثروتمندان این کشور به به طور فزاینده ای رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیمروزنامه ساندی تایمز در گزارش سالانه خود موسوم به " فهرست ثروتمندان "، اعلام کرده است که هزار نفر از ثروتمندان انگلیسی با رشد ۱۵ درصدی ثروت و دارایی خود روبرو شده اند.

ساندی تایمز گزارش خود را بر اساس دارایی ها و اموال قابل شناسایی از قبیل زمین، ملک، سهام به استثنای حساب های بانکی تهیه و تنظیم کرده است. ارزش ثروت و دارایی این افرا بالغ بر بیش از ۸۷۲ میلیارد دلار بوده است. افزایش چشمگیر ثروت و دارایی ثروتمندان انگلیسی از سال ۱۹۸۹ میلادی بی سابقه بوده است.

افزایش ثروت انگلیسی ها در شرایطی است که اقتصاد این کشور با بحران و رکود روبرو است و خانوارهای فقیر و با درآمد متوسط با چالش ها و مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند.

اطلاعات منتشر شده توسط دفتر آمارهای ملی انگلیس نیز نشان می دهد شکاف درآمدی و ثروت در انگلیس به مرز هشدار دهنده ای رسیده است. بر این اساس یک درصد ثروتمندان انگلیسی بیشتر از ۵۵ درصد دهک های پایین درآمدی این کشور ثروت دارند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که درآمد خانوارهای انگلیسی ساکن در مناطق جنوب شرقی ۵ برابر بیشتر از سایر مناطق انگلیس بوده است. منتقدان سیاست های اقتصادی دولت انگلیس بر این باورند که شکاف درامدی اعلام شده از سوی موسسه آمار کمتر از حد واقعی بوده است.

انتهای پیام / ع

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار