|
|
کدخبر: ۱۸۰۵۹۰

گودرزی گفت: ابلاغ مسئولیت‌های فرماندهان قرارگاه‌های اسکان و تغذیه زائران از برنامه‌های جلسات کمیته اربعین است و هم اکنون 5 قرارگاه در عراق و 4 قرارگاه در جدار مرزی دو کشور ایران و عراق واقع می‌شود.

به گزارش افکارنیوز ،

جمشید گودرزی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین، در مراسم تشریح و تبیین برنامه‌های کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مرتبط با اربعین سال 97 از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا سی‌ام آذر ماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در مدت زمان مذکور فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مختلف برای مراسم اربعین سال ۹۷، مطرح می‌شود و در صورت نیاز مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین خاطرنشان کرد: در گام نخست برای صدور مجدد پروانه‌های مورد نیاز دستگاه‌ها برای فعالیت در مراسم اربعین و سایر امور اجرایی اقدام می‌شود و برخی از موارد اجرایی که نیازمند اصلاح باشند نیز با تغییرات لازم روبرو خواهند شد.

گودرزی یادآور شد: تقسیم مکانی استان‌ها با توجه به نقش هر استان و همچنین سهمیه بندی آن‌ها برای مراسم اربعین و تعیین جایگاه هر یک از استان‌های کشور برای این همایش عظیم از دیگر اقداماتی است که در جلسات هماهنگی مسئولان عضو در کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ابلاغ مسئولیت‌های فرماندهان قرارگاه‌های اسکان و تغذیه زائران از دیگر برنامه‌های جلسات کمیته اربعین است و هم اکنون 5 قرارگاه در عراق و 4 قرارگاه در جدار مرزی دو کشور ایران و عراق واقع می‌شود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که توسط کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین پیگیری می‌شود می‌توان به برگزاری همایش‌های مشترک استانی با قرارگاه‌های عملیاتی اسکان و تغذیه برای اجرای بهتر دستورالعمل‌های ابلاغ شده به صورت شفاهی اشاره کرد.

گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام هماهنگی‌های استانی نیز برای اجرای هر چه بهتر مراسم اربعین سال 97 باید در دستور کار کمیته هر استان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: جلسات مشترک هماهنگی در کشور عراق و استان‌های معین نیز برای مراسم اربعین سال جاری، از 15 تیر ماه تا یکم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین تاکید کرد: صدور ویزای خادمین با تعیین سهمیه برای هر یک از استان‌های کشور از دیگر کار‌هایی است که از طرف کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین به هر استان محول شده است.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: بحث تحویل مکان و زمین مورد نیاز موکب‌های زائران اربعین سال ۹۷، از ابتدای شهریور تا اواخر مهرماه مورد بررسی قرار گرفته و تعیین می‌شود.

وی در خصوص بحث بازررسی اربعین سال جاری گفت: به تشخیص کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، اجرای بازررسی توسط ستاد‌های بازررسی، به طور اختصاصی به هر یک از استان‌ها واگذار شده است.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین تاکید کرد: اعزام زائران و امکانات مورد نیاز آن‌ها در مراسم اربعین سال جاری، از دهم مهر ماه (22محرم الحرام) آغاز می‌شود و تا 23 مهر متقارن با 5 صفر ادامه خواهد داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: عملیات ارائه خدمات به زائران مراسم اربعین تا 4 روز پس از اربعین ادامه می‌یابد و زمان برچیدن موکب‌ها نیز در جلسات روز‌های آینده به طور دقیق اعلام خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: مراسم تقدیر از موکب داران مراسم اربعین حسینی سال 97 نیز در سی‌ام آذر ماه برگزار می‌شود و از موکب داران و خادمان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار