|
|
کدخبر: ۱۵۸۳۸۳

چیپس خرما برای استفاده با چای به جای قند و جهت طبخ انواع کیک ها و غذا ها(عدس پلو) مناسب است و سرشار از ویتامین، املاح می باشد.

خرما تعداد زیادی از ناراحتی ها و امراض را معالجه می کند چیپس خرما از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و برای تمامی گروه های سنی مفید و مقوی است.

مریم سادات ریاحی کار شناس تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درخت خرما یکی از مقدس ترین، قدیمی ترین درختان میوه شناخته شده برای انسان است زمان پی بردن انسان به ارزش غذایی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می رسد.

وی افزود: چیپش خرما دارای ارزش غذایی بالایی است و بیماران دیابتی که به علت داشتن قند در رنج هستند می توانند از این محصول استفاده کنند. چیپس خرما دارای ماندگاری بالا و بدون هسته است.

ریاحی تصریح کرد: چیپس خرما برای استفاده با چای به جای قند و جهت طبخ انواع کیک ها و غذا ها(عدس پلو) مناسب است و سرشار از ویتامین، املاح می باشد.

وی در خصوص ارزش غذایی ۱۰۰ گرم چیپس خرما اظهار داشت: پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم چیپس خرما ۲۰ تا ۵۰ درصد است، ۵۰ میلی گرم فسفر و ۸۹ میلی گرم منیزیم دارد، دارای ۶ /. میلی گرم ویتامین B۲ و ۳. /. میلی گرم ویتامین B۱ می باشد و مقدار آهن و ویتامین C، ۱۰۰ گرم چیپس خرما ۲.۶ میلی گرم است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار