|
|
کدخبر: ۱۲۳۱۲۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اعضای ۱ + ۵ و دیگر اعضای جامعه جهانی باید در اجرای تحریم‌ها(علیه ایران) متحد بمانند، و آنهایی که تلاش می‌کنند این تحریم‌ها را نقض کنند، جوابگو باشند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره هشدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به شرکت‌هایی که تحریم‌های ایران را نقض می‌کنند، گفت: وزیر خارجه آمریکا اظهارات مشابهی را هفته گذشته مطرح کرد و به صورت محرمانه این مسئله را به فابیوس و دیگر کشورها گوشزد کرد و نکته مهمی که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هر دو اعلام کردند این بود که ما باید متحد باشیم. جامعه بین‌الملل باید متحد بماند، اعضای ۱ + ۵ و دیگر اعضای جامعه جهانی باید در اجرای تحریم‌ها(علیه ایران) متحد بمانند، و آنهایی که تلاش می‌کنند این تحریم‌ها را نقض کنند، جوابگو باشند.

باراک اوبامادر نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود هشدار داد که ایالات متحده به شدت علیه نقض‌کنندگان تحریم‌های فعلی ایران اقدام می‌کند و مثل آوار بر سر آنان خراب می‌شود.

جن ساکی ادامه داد: به طور قطع، نکته مهم در اینجا این است که بازارهای ایران برای تجارت باز نیستند. کارهای زیادی است که باید انجام شود و این پیامی است که ما به ابلاغ آن ادامه می‌دهیم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که آیا ما راضی خواهیم شد. باید ببینیم چه پیش می‌آید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره فرصتی که برای غرب در زمینه تعامل با ایران از طریق دیپلماسی به وجود آمده است، گفت: فکر می‌کنیم، این بهترین شانس دهه بوده است اما به طور قطع، نمی‌خواهم درباره فرایندی که هنوز آغاز نشده است، پیش‌بینی‌ کنم و آن فرایند، مذاکرات جامع است که هفته آینده آغاز می‌شود.

ساکی در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران اینگونه گفت: ما تلاش می‌کنیم که مذاکرات با موفقیت روبرو شود. ما می‌دانیم که این گفت‌وگوها با چالش‌هایی روبرو است، پیچیده و فنی است اما نکته وسیع‌تر درباره تحریم‌ها این بوده است که تأکید کنیم ما می‌دانیم این تحریم‌های پیشین کارآمد بوده است اما زمان و مکانی برای آنها(تحریم‌های جدید) وجود دارد. الان زمان و مکان تحریم‌ها نیست. اما ما نمی‌توانیم بفهمیم که ۶ ماه آینده در کجا قرار داریم بنابراین باید ببینیم ۶ ماه آینده کجا هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار