|
|
کدخبر: ۱۴۲۲

دادگاه بحرین محاکمه متهمان پرونده موسوم به «شبکه ۱۴ فوریه» را آغاز کرد که متهمان در اولین جلسه از شکنجه شدن خودشان در زندان رژیم آل خلیفه خبر دادند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، روزنامه الوسط بحرین اظهار کرد: دادگاه جنایی بحرین رسیدگی به پرونده موسوم به شبکه ۱۴ فوریه را آغاز کرد که در جریان آن ۵۰ نفر از جمله یک زن محاکمه می‌شود.

متهمان در اولین جلسه محاکمه خود از جزئیات شکنجه شدنشان از لحظه بازداشت سخن گفتند و اتهامات نسبت داده شده به خودشان را رد کردند و از جمله تنها زن متهم در این پرونده در جلسه دادگاه گفت که دو بار لباسهایش را از تنش در آورده اند و وی را تهدید به تجاوز کرده اند تا اعتراف کند که متهم ردیف اول و دوم، از اعضای " ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه " هستند. این زن که متهم ردیف پنجم است تاکید کرده که آنها را نمی شناسد.

دادگاه سپس رسیدگی به پرونده را همراه با ادامه حبس متهمان حاضر، به ۲۵ ژوئیه موکول کرد. در این جلسه زن یاد شده به همراه هشت مرد حضور داشتند. دادگاه همچنین بر ضرورت آوردن سایر متهمان از محل حبس آنها تاکید کرد.

درهمین حال، وکلای متهمان از انتشار تصاویر موکلان خود در رسانه ها قبل از صدور حکم نهایی دادگاه و اجازه ندادن به خانواده های آنها برای ورود به سالن انتقاد کردند.

تیم دفاع از متهمان بعد از پایان جلسه دادگاه با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که آنها و موکلانشان نتوانسته‌اند همه آنچه را می خواسته‌اند به دادگاه ارایه دهند که این امر نقض حقوق آنها در دفاع از خود در جلسه اول به شمار می رود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار