|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۶۰

افخم در پاسخ به مهر:

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: برگزاری انتخابات در سوریه را جزو حقوق ملت این کشور می دانیم و جامعه جهانی نیز آماده است به این حقوق ملت سوریه احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، درباره سفر رئیس بازرسان آژانس به ایران و گفتگو با مقامات ایرانی و جزئیات این سفر، گفت: توافقاتی بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده و این سفر نیز در چارچوب همین توافقات انجام شد.

وی افزود: مشورت ها و گفتگوهایی بین سازمان انرژی اتمی و آژانس در جریان است و سفر مقامات آژانس نیز در همین چارچوب بود. گفتگوها ادامه دارد و مشورت ها را در چارچوب توافقات بررسی می کنند. جزئیات قابل انتشاری وجود ندارد.

خبرنگار مهر همچنین پرسید بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبت نام کرده، موضع ایران در رابطه با تعیین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه چیست و آیا پیش بینی می کنید انتخابات در زمان مقرر انجام شود که افخم پاسخ داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده آماده کمک به حل بحران سوریه است. ما امیدواریم جنگ در این کشور برطرف شود و در این مسیر کمک خواهیم کرد و به همه کشورها نیز توصیه می کنیم که به حل بحران سوریه کمک کنند.

افخم افزود: در این مسیر برگزاری انتخابات در سوریه نقش مهمی دارد. زمان آن است که با انتخابات فرصتی برای صلح و ثبات در کشور برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات را جزو حقوق ملت سوریه می دانیم. جامعه جهانی نیز آماده است که به این حقوق ملت سوریه احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: از این رو انتخابات گامی برای پایان دادن به بحران و برقراری صلح و ثبات در سوریه است.

مشروح اظهارات افخم متعاقبا منتشر می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار