|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۵۴

در کنگره حزب ایران زمین مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آنچه که وی آن را " خط و نشان کشیدن دولتی ها برای انتخابات مجلس دهم " توصیف می کرد، گفت: امروز برخی ها خط و نشان می کشند که در مجلس دهم نشان می دهیم چه می شود، اما از نظر من این حرف ها خیانت است.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در کنگره حزب ایران زمین با بیان اینکه تلفیق جمهوریت و اسلامیت برای دشمنان ما سخت بود و امروز این جمهوریت و اسلامیت پس از گذشت ۳۵ سال به یک الگو تبدیل شده است، گفت: نسیم مردمسالاری دینی امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی وزیدن گرفته و مقوله بیداری اسلامی که راه افتاد منافع خوبی را به همراه داشت که حداقل آن سقوط چند سردمدار وابسته به استکبار بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری منشور مشخصی را در رابطه با بیداری اسلامی اعلام فرمودند که در آن منشور فرصت ها و تهدیدهای بیداری اسلامی را ذکر کرده اند. امروز بسیاری از آن پیش بینی ها محقق شده است و ایشان معتقد بوده و هستند که این حرکت هرگز متوقف نخواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم فعالیت دائمی احزاب در نظام مردمسالاری دینی تاکید کرد و ادامه داد: ما از نداشتن چند حزب قدرتمند رنج می بریم.

وی ادامه داد: در طول ۱۶ و ۱۷ سال گذشته ۳ انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که نتایج آن قابل پیش بینی نبود. سال ۷۶،۸۴ و ۹۲ که در هر سه انتخابات مجموعه ای از تلاش ها از افراد حقیقی و حقوقی وارد رقابت های انتخاباتی شدند و در نهایت فردی نیز انتخاب شد و این نشان دهنده آن است که احزاب در برابر اشخاص حرفی برای گفتن نداشتند و این از منظر ما یک ایراد است.

باهنر با بیان اینکه دنبال نقد کردن فعالیت های دولت گذشته و دولت فعلی نیستم، اما برای نظامی که سابقه ۳۵ سال استقامت را دارد، خوب نیست که احزابی قدرتمند و تاثیرگذار در متن جامعه نداشته باشد، گفت: به عنوان مثال در همین کشور آمریکا مردم می دانند که اگر حزب جمهوری خواه روی کار بیاید چه می شود و یا اینکه اگر حزب دموکرات روی کار بیاید چه برنامه هایی دارد. بنابر این همه اتفاقات تعریف شده است و خارج از چارچوب نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین انتخابات اخیر که از حداد عادل، روحانی و ولایتی حمایت می شد، اگر از طرفداران آنها سوال می شد که برنامه هایشان چیست، اطلاعاتی نداشتند و حضرت عباسی اگر از خود ما هم می پرسیدند که اینها چه می خواهند بکنند، جوابی نداشتیم و نمی دانستیم. این رسم اداره یک جمهوری قدرتمند اسلامی نیست.

باهنر ادامه داد: نزدیک ۳۰ سال در کشورمان دعوای اقتصاد دولتی و خصوصی بود و چپ و راست های قدیم نیز از همان دوره اول مهندس موسوی به دنبال دعوای اقتصاد دولتی و خصوصی بودند و تا اینکه ما در سال ۸۳ با اشاره حضرت آقا سیاست های اصل ۴۴ را تدوین کردیم و حضرت آقا نیز آن را ابلاغ نمودند، اما ما از این دعوا ضررهای زیادی کردیم.

وی با بیان اینکه تا هر زمان که نظام به این تصمیم نرسد که مملکت را با دو، سه، و چهار حزب قوی اداره کند، ما این ضررها را خواهیم داشت، گفت: می شود نظام سه یا چهار حزبی را طراحی کرد و حتی مجلس و دولت را براساس حزب تشکیل داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بحثهای عامیانه پوپولیستی که می گویند من می خواهم وابسته نباشم و مستقل باشم، افتخار نیست. به هر حال مانند اصل ۴۴ قانون اساسی باید یک تحول اساسی را در احزاب کشور به وجود آوریم و می توانیم چهار یا پنج حزب قوی را در راستای منافع نظام و چارچوب های سیاست های امام و رهبری شکل دهیم.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های نظامی در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: ما در طول ۳۵ سال گذشته همواره تحریم ها را داشته ایم و اینها افتخارات بسیار بزرگی است که در بعد سیاسی، نظامی، علمی و فناوری پیشرفت های خوبی داشتیم و شرایط امروز با ۳۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از ما می پرسند شما که از حزب دیگری بودید، چرا از دولت روحانی حمایت می کنید، گفت: من در جواب می گویم نباید بحثانتخابات را به بحثاداره کشور ربط داد. ما موظف هستیم که مشترکا مملکت را به پیشرفت برسانیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس خاطرنشان کرد: امروز برخی ها خط و نشان می کشند که در مجلس دهم نشان می دهیم که چه می شود. اما از نظر من این حرف ها خیانت است. خط و نشان کشیدن دولت برای مجلس و یا اینکه مجلس نیز خط و نشان علیه دولت بکشد و بگوید که این کار را می کنیم، درست نیست.

به گفته وی، کشور امروز با گره های پیچیده ای روبروست و گره های کوری زده شده است که برخی از آنها اثر بی عقلی خودمان در داخل بوده و بعضی را نیز دشمن زده است و باید این گره ها را با تدبیر و عقلانیت باز کرد.

باهنر ادامه داد: دولت کار خود را شروع کرده است و در رابطه با مسائل دیپلماسی در ضمن اینکه حمایت می کنیم باید مواظب باشیم و سرداران جبهه گفت وگو و دیپلماسی کار ظریفی را پیش رو دارند و مذاکره کنندگان نیز نیروهای متبحر و کاربلدی هستند و از آن طرف نیز طمع دشمن یکی، دوتا نیست و باید مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه نظام وارد یک بازی برد - برد شده و اگر آنها متعهد باشند این بازی برد - برد محقق خواهد شد، اما اگر خلف وعده کنند، شرایط چیز دیگری خواهد بود، گفت: هر وقت آنها بازی را به سمت برد - باخت کج کنند، ما هم بلدیم که چه کار کنیم. ما از زمان امام با بازی برد - باخت آشنا بودیم و همه می بینند که این بازی برد - باخت را چه کسی می برد و چه کسی خواهد باخت.

باهنر خاطرنشان کرد: ما قواعد بازی برد - باخت را به خوبی می دانیم و آمادگی آن را داریم که اگر آنها به دنبال بازی برد - برد نباشند، ما همه چیز را به نقطه اول می رسانیم و قبلا هم گفته ایم حاضریم وارد یک بازی برد - برد شویم.

وی ادامه داد: بنده از یک جهت امیدوارم و به این جمع بندی رسیدیم که حزب دموکرات و اوباما در این برهه به تفاهم نیاز دارد. ما نقاط ضعف آنها را می دانیم و آنها نیز به دنبال نقطه ضعف ما هستند و باید با یک نتیجه خردمندانه مذاکرات را در حین حفظ منافع پیش ببریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار