|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۱۲

مسابقات والیبال جام باشگاههای آسیا؛

تیم والیبال متین، قهرمان و نماینده ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا تنها یک قدم تا مدال طلای این مسابقات فاصله دارد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، متین ورامین نماینده ایران در پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا برای دفاع از اعتبار والیبال ایران از ساعت ۱۳ امروز(چهارشنبه) به مصاف الریان قطر می رود.

الریان قطر که از ابتدا برای قهرمانی در این مسابقات بسته شده است، حریف آسانی برای والیبالیست های متین نخواهد بود. تیم الریان قطر پیش از این برابر تیم های قزاقستان، عمان، هنگ کنگ، ترکمنستان و عراق پیروز شده است. آنها تا قبل از بازی فینال حتی یک ست هم به حریفان خود واگذار نکرده اند.

میانگین سنی تیم والیبال الریان قطر ۲۷ سال و میانگین قدی آن ها ۱۹۶ سانتی متر است. کریستین ساوانی بازیکن مشهور ایتالیایی بهترین بازیکن الریان است. اسپک های خوب او در کنار دریافت های موثر کالا گراردو کوبایی مهمترین عامل موفقیت نماینده والیبال قطر در این دوره از مسابقات بوده است. میزان کارایی ساوانی در حمله ۵۵ درصد و این آمار برای کالا چیزی حدود ۴۱ درصد است. الریان قطر از وجود یک پاسور ایرانی الاصل به نام علی اسدی بهره می برد. البته پاسور دوم آن ها به نام آندره برزیلی الاصل است.

سیستم بازی تیم الریان قطر بیشتر مبتنی بر پاس های بلند و بزرگترین نقطه ضعیف این تیم در سرعت پاس است. یعنی همان چیزی که نقطه قوت تیم متین ایران به شمار می رود. سیستم بازی متین ایران اما مبتنی بر توپ های سرعتی است. محمد موسوی با کارایی ۶۰ درصد و مصطفی شریفات با کارایی ۶۵ درصد موثر ترین بازیکنان متین تا روز فینال بوده اند.

اما مهمترین نقطه ضعف تیم متین ورامین نسبت به حریف قطری اش، ضعف در دفاع کناری است. باید دید دانیل بانیولی سرمربی ایتالیایی تیم متین چه تدبیری برای این موضوع می اندیشد.

میانگین سنی تیم متین ایران ۲۶ سال و میانگین قدی این تیم ۱۹۶ سانتی متر است. متین ایران پیش از این برابر تیم های ژاپن، ویتنام، لبنان، چین تایپه و چین پیروز شده و در مجموع این بازی ها سه ست واگذار کرده است.

بازی فینال پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا بین ۲ تیم الریان قطر و متین ایران از ساعت ۱۳ امروز(چهارشنبه) به میزبانی سالن موآ آرنا شهر مانیل فیلیپین برگزار می شود.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار