|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۸۲

امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی برابر با ۱۰ می ۲۰۱۴ میلادی و ۱۰ رجب ۱۴۳۵ هجری قمری است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ۶۹ سال پیش در چنین روزی، نشریه ی فوتبال باشگاه شاهین به همت دکتر عباس اکرامی که در انگلستان در دوره های فوتبال شرکت کرده بود در ۲ جلد انتشار یافت.

۶۵ سال پیش در چنین روزی، در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که در هلند برگزار شد محمود نامجو در دسته ی خروس وزن به مقام قهرمانی این دسته رسید و توانست مدال طلا را از آن خود کند.

همچنین، ۶۵ سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور برگزار شد و این افراد در رتبه های اول قرار گرفتند.

در وزن اول، منصور رییسی از تهران در وزن دوم محمد خادم از تهران در وزن سوم حسن سعیدیان از تهران در وزن چهارم عبداله مجتبوی از تهران در وزن پنجم علی غفاری از تهران در وزن ششم عباس حریری از تهران در وزن هفتم ناصر جاوید از تهران و در وزن هشتم سعید تیموری از تهران ۵۸ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی دو میدانی ایران که برای برگزاری چند دیدار دوستانه به ایتالیا سفر کرده بود در یک مسابقه در شهر رم شرکت کرد.

در دوی ۴۰۰ متر با مانع جلال قائم مقامی در ۵۵ ثانیه و ۸ دهم ثانیه مسافت مسابقه را طی کرد و رکورد ایران را یک و چهاردهم ثانیه کاهش داد رکورد دار قبلی، گل وردی پیمانی بود.

۵۲ سال پیش در چنین روزی تیم دو و میدانی جوانان تهران بنا به تصمیم فدراسیون دو میدانی ایران تشکیل شد.

اعضای این تیم در شش ماده مختلف برای شرکت در مسابقات تبریز، گرگان، اهواز، آبادان و بندر انزلی انتخاب شدند.

با این تصمیم دو میدانی جمهوری اسلامی ایران به مرور پیشرفت کرد.

۴۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای بین المللی آلمان غربی میچ ایونی شناگر، آمریکایی در ماده ۲۰۰ متر کرال ۵ دهم ثانیه را بدست آورد.

به این ترتیب یک و شش دهم ثانیه رکورد پیشین این ماده را کاهش داد رکورد دار قبلی رولان ماش از کشور آمریکا بود.

۴۵ سال پیش در چنین روزی، در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های اروپا و در دیدار برگشت از سری مسابقات نیمه نهایی این مسابقه تیم های منچستر یونایتد انگلیس و آثمیلان ایتالیا در برابر هم قرار گرفتند.

تیم منچستر یونایتد با نتیجه یک بر صفر تیم آثمیلان را شکست داد اما چون در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر۱ از تیم آثمیلان شکست خورد بود از راه یافتن به مسابقه نهایی باز ماند این دیدار در ورزشگاه اولترافورد و با حضور ۶۵ هزار تماشاگر برگزار شد تنها گل این دیدار را بای چارلتون در دقیقه ۷۵ زد.

۴۲ سال پیش در مسابقات نهایی رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های اسپانیا، تیم های رئال مادرید و سویل در برابر هم قرار گرفتند در نهایت تیم رئال مادرید تیم سویل را ۴ بر یک شکست داد.

۴۱ سال پیش در چنین روزی، بای چارلتون ستاره ی فوتبال انگلستان در آخرین بازی خود برای تیم منچستر یونایتد در برای تیم چلسی قرار گرفت در این مسابقه تیم چلسی یک بر صفر منچستر یونایتد را شکست داد.

این مسابقه آخرین بازی بای چارلتون بود و پس از آن او از فوتبال خداحافظی کرد چارلتون در دوران فعالیت ورزشی اش ۱۰۶ بار برای تیم انگلستان بازی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار