|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۸۴

خبرگزاری تسنیم: نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی عصر امروز با تقدیر از ۷۰ گروه برتر دانش آموزی به کار خود پایان داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی با همکاری موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۴ و ۵ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در جشنواره نهم، دانش آموزان در قالب یک هزار گروه شامل ۲۱۵ گروه در غرفه دانش آموزی، ۴۶۸ گروه در سمینارها و ۱۹۸ گروه در بخش مسابقات در جشنواره پژوهش های دانش آموزی تبیان شرکت کردند.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در این جشنواره حضور دارند اما ۷۰ درصد شرکت کنندگان، دانش آموزان متوسطه اول و دوم هستند؛ ضمن اینکه بیش از ۲ هزار نفر از شرکت کنندگان، دانش آموزان دختر هستند.

این جشنواره از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۴ اردیبهشت آغازشد و تا ظهر روز جمعه ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت؛ مراسم اختتامیه نیز عصر روز جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود و از ۷۰ گروه برتر تجلیل خواهد شد.

دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره ابداعات، اختراعات و پروژه های خود را در زمینه هائی همچون سازه های ماکارونی، ماشین های کمیکار، روباتیک شامل گرایش های روبات های مسیریاب، جنگجو، امدادگر و نمایشی و هوافضا شامل گرایش های گلایدر، موشک آبی و هاورکرافت ارائه کرده اند.

توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری در بین همه دانش آموزان کشور و پژوهش از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش تسنیم، وقتی به سراغ مسئولان آموزش و پرورش رفتیم تا از چگونگی حضورشان در این جشنواره مطلع شویم، اعلام کردند که برگزاری چنین جشنواره ای به آنها اطلاع رسانی نشده بود. این جشنواره می توانست فرصت مناسبی برای حضور دانش آموزان مدارس سمپاد باشد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه ممکن است جشنواره ای از پژوهش های دانش آموزی توسط یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور با همکاری یک از موسسات فرهنگی برگزار شود اما ردپایی از آموزش و پرورش وجود نداشته باشد و نحوه حمایت از دانش آموزان برگزیده به چه صورت خواهد بود؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار