|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۷۱

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ استفاده از کدام یک ضروری است؟ آیا استفاده ی همزمان از هر دو ضروری است؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ آیا استفاده از هر دو ضروری است؟ آیا کسانی که پوست چربی دارند باید از مرطوب کننده هم استفاده کنند؟ با امیدنیوز همراه باشید تا تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را بشناسید.

کرم آبرسان چیست ؟

کرم آبرسان پوست از جمله کرم‌های پرکاربرد و ضروری برای پوست است که باید در طول روز از آن‌ها برای افزایش سلامت پوست خود استفاده کنید. اصلی‌ترین دلیلی که افراد را ملزم به استفاده از کرم آبرسان می‌کند، حفظ رطوبت موجود در پوست است. این کرم‌ها برای آن که بتوانند رطوبت را به خوبی حفظ کنند، لایه‌ی نازکی روی پوست صورت و بدن شما ایجاد کرده، با این کار رطوبت کمتری خارج می‌شود و از این رو پوست شاداب و سرحال‌تری خواهید داشت.

مرطوب کننده - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

به طور کلی باید گفت که پوست افراد به دلایل مختلفی نمی‌تواند رطوبت را حفظ کند، از جمله این دلایل می‌توان به نوع پوست، سن، موقعیت جغرافیایی و دلایل دیگر اشاره کرد. برای حل این مشکل کرم آبرسان بهترین انتخاب برای شما است. اما در کنار استفاده از کرم آبرسان باید به موارد دیگری برای حفظ رطوبت پوست خود توجه کنید. به عنوان مثال باید برای حفظ رطوبت، روزانه حداقل 6 لیوان آب بنوشید و همچنین به تغذیه و ورزش نیز بیش از گذشته توجه کنید.

مرطوب کننده پوست چیست ؟

کرم مرطوب کننده نیز به اندازه آبرسان برای پوست مفید و مهم است. در تولید مرطوب کننده‌ها از انواع روغن نظیر روغن‌های معدنی، روغن های گیاهی و … استفاده می‌کنند. وجود روغن در این نوع محصولات سبب شده تا یک لای مسدود کننده روی پوست به وجود آید و از خروج آب و رطوبت جلوگیری کند.

کرم مرطوب کننده - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

به طور کلی استفاده از این کرم مزیت‌های مختلفی را برای پوست به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از کرم مرطوب کننده می‌توان پوست را شاداب و درخشان‌‌تر کرد.
  • خشکی پوست یکی از معضلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌‌رو هستند. خشکی پوست در ماه‌های سرد سال افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر تاثیر در ظاهر و زیبایی افراد، آسیب‌هایی به پوست نیز وارد می‌کند. یکی از بهترین راه‌های برطرف کردن خشکی پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده است.
  • اگر همواره صورت خود را با استفاده از کرم مرطوب کننده مرطوب نگه دارید، پوستتان کمتر چرب می شود، عدم چرب شدن پوست از بروز آکنه و جوش‌ های مختلف جلوگیری می‌کند.
  • افرادی که پوست‌های حساسی دارند، معمولا به لوازم آرایشی و بهداشتی آلرژی داشته و در صورت استفاده از این موارد، عوارض مختلفی را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنند، اما کرم مرطوب کننده پوست برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و توصیه می‌شود تا از بهترین و باکیفیت‌ترین مرطوب‌کننده‌ها برای این امر استفاده کنید.

آبرسان - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

در نگاه کلی هدف کرم های آبرسان و مرطوب کننده جلوگیری از کم آبی و خشکی پوست است، اما برای اینکار هرکدام از روش خاص خود استفاده میکنند. میزان هیدراته کردن پوست تا حد زیادی به تایپ آن (چرب، خشک، معمولی، مختلط و …) بستگی دارد.

در واقع با استفاده از این محصولات یک سد طبیعی روی سطح پوست ایجاد شده که از نفوذ و آسیب عوامل استرس زای خارجی مانند آلودگی، باکتری ها و رادیکال های آزاد موجود در هوا جلوگیری می کند. همانطور که میدانید یکی از علل ایجاد چین و چروک و خطوط ریز، خشکی پوست است که با انجام عملیات آبرسانی و مرطوب کنندگی این اجازه را میدهیم که آب به درون سلول‌ها رفته و آنها حجیم تر کند که همین باعث ایجاد ظاهری صاف و جوان‌ تر میشود.

اگرچه هر دو محصول به نرمی، لطافت، شادابی و جوانی پوست شما کمک می کنند، اما در واقع تفاوت های کلیدی بین آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد. استفاده از یک آبرسان موضعی حاوی گلیسیرین یا اسید هیالورونیک، آب لازم را به سلول ها رسانده، رطوبت آنها را بهبود می بخشد و به صاف شدن ظاهر چین و چروک کمک می کند.

اما مرطوب کننده ها به روشی بسیار متفاوت عمل می کنند. به جای اینکه سلول های شما را با آب خیس کنند، به ماندگاری رطوبتی که از قبل وجود داشته کمک می کنند. دانستن تفاوت بین محصولاتی که آبرسان و مرطوب کننده هستند، کلید ایجاد یک روال مراقبت از پوست موثر برای محافظت از آن است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و دقیق تر به تفاوت های بین آبرسان با مرطوب کننده بپردازیم، میتوان به این 10 مورد اشاره کرد.

آبرسان پوست چرب - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

  1. کرم آبرسان برای تزریق آب به سلول های پوستی و کرم مرطوب کننده برای حفظ آن و جلوگیری از تبخیر رطوبت پوست، مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. در روتین پوستی ابتدا باید از کرم آبرسان و سپس مرطوب کننده استفاده کرد.
  3. برای تاثیرپذیری بیشتر ترجیحا کرم آبرسان را روی پوست نم دار زده و با فاصله کمی از آن مرطوب کننده خود را استفاده کنید.
  4. از سن 18 سالگی استفاده از هر 2 محصول توصیه میشود.
  5. هر دو کرم آبرسان و مرطوب کننده دارای بافتی ژلی، فلوئیدی، کرمی و سفید رنگ هستند.
  6. استفاده از هر 2 نوع کرم برای انواع تایپ پوستی لازم و ضروری است.
  7. ترجیحا تایپ پوستی چرب از مرطوب کننده های برپایه آب، تایپ خشک از بافت های غلیظ تر، تایپ حساس از کرم های فاقد عطر و الکل و ضد حساسیت استفاده کنند.
  8. اهمیت استفاده از آبرسان در پوست های خشک چندین برابر است.
  9. کرم های آبرسان حاوی اسید هیالورونیک و گلیسیرین بوده و کرم های مرطوب کننده حاوی انواع روغن های گیاهی و معدنی میباشند.
  10. کرم آبرسان شفاف کننده پوست و دارای خواص ضد چروک بوده و کرم مرطوب کننده باعث ایجاد نرمی و لطافت بیشتر پوست میشود.

کرم آب رسان بهتر است یا کرم مرطوب کننده ؟

آبرسان‌ها و مرطوب کننده برای نرم و مرطوب کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دوی این کرم‌ها برای سلامت پوست بسیار مناسب هستند. اما برای آن که بدانید کدام یک برای پوست شما مناسب است ابتدا باید با نوع پوست خود آشنا شوید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پوست خشک همان پوست کم آب است در صورتی که تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

به طور کلی اگر پوست خشکی دارید، توصیه می‌شود که از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا با ایجاد یک لایه چربی از خشکی پوست جلوگیری کند. اما اگر پوست شما، کم آب است، باید از آبرسان‌ استفاده کنید، تا سبب نفوذ آب و رطوبت به عمق پوستتان شود.

مرطوب کننده ی پوست چرب - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

زمان استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

جدا از اینکه استفاده از این دو محصول را در روتین پوستی روزانه نباید فراموش کرد، برای اینکه بدانید چه زمانی از آبرسان و چه زمانی از مرطوب کننده باید استفاده کرد همیشه این قاعده کلی را به یاد داشته باشید که اگر پوست صورت، پوسته پوسته به نظر می رسد، این امکان وجود دارد که سد محافظ طبیعی پوست شما آسیب دیده باشد.

با بکارگیری از یک مرطوب کننده قوی لایه محافظ را دوباره هیدراته و بازسازی کنید. هم چنین اگر وقتی در آینه خیره می‌شوید، چهره‌ای کدر با خطوط ظریف و چین و چروک‌ های مشخص مشاهده کردید، به احتمال زیاد کم‌ آبی بدن دلیل آن است و باید به سراغ کرم های آبرسان بروید.

لزوماً برای حل مشکل کم آبی بدن نیازی به کرم های غلیظ ندارید. فقط کافی است از محصولی استفاده کنید که با موادی مانند هیالورونیک اسید یا اسکوالان فرموله شده باشد تا پوست را حجیم، صاف و ترمیم کند.

پوست کم آب؛ خشک، کدر و دارای خطوط و چین و چروک های ظریف بوده و حس سفتی، کشیدگی یا خارش را به افراد میدهد. سرم‌های قوی یا آبرسان های حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک یک ماده عالی برای مقابله با کم‌ آبی بدن در سطوح عمیق‌ است.

لازم به ذکر است که افراد با هر نوع تایپ پوستی نیاز به استفاده از مرطوب کننده را دارند، حتی اگر پوست مستعد آکنه یا چرب داشته باشند. یک مرطوب کننده برای حفظ سطح آب پوست ضروری بوده و این تصور که مرطوب کننده باعث بروز جوش میشود اشتباه است.

استفاده هم زمان از این دو محصول هیچ مانعی ندارد فقط توجه داشته باشید که ابتدا از آبرسان و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. حتی هستند محصولاتی که هر 2 ویژگی را داشته باشند. معمولا تهیه محصولات چند منظوره از جهت حمل و استفاده، کاربرد راحتتری دارند. مانند تینت لب که هم برای رنگ دهی به لب ها به عنوان رژلب و هم برای رنگ دهی به گونه ها به عنوان رژگونه استفاده میشود .

کرم آبرسان صورت - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

پوست شما به چه چیزی نیاز دارد ؟

قبل از اینکه در مورد خرید محصول مناسب تصمیم بگیرید، باید وضعیت پوست خود را به‌خوبی بشناسید و آنالیز کنید.

برای پوست‌های خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، پوست‌شان بدون توجه به شرایط آب و هوا و در تمام فصول سال، پوسته پوسته است، دچار خارش می‌شود و ممکن است قرمز باشد. این علائم نشان می‌دهند که سد محافظ پوست به‌درستی عمل نمی‌کند و نمی‌تواند رطوبت را در اپیدرم (خارجی‌ترین لایه‌ی پوست) حفظ کند. در این شرایط، استفاده از یک مرطوب‌کننده‌ی غلیظ بر پایه‌ی روغن می‌تواند برای نجات پوست شما از خشکی ایدئال باشد.

برای پوست‌های کم‌آب

هر نوع پوستی، چه چرب، چه خشک و چه مختلط، ممکن است دچار کم‌آبی شود. پوست کم‌آب، کدر به نظر می‌رسد و ممکن است خطوط ظریفی داشته باشد. حتی این احتمال وجود دارد که پوست برای جبران کمبود آب در سلول‌ها، چربی زیادی تولید کند. در این صورت می‌توان از محصولات آبرسان استفاده کرد تا آب را به داخل سلول‌های پوست جذب کنند.

برای پوست‌های خشک و کم‌آب

آیا پوست خشک شما حتی پس از اینکه چند روز به اندازه‌ی کافی مرطوب‌کننده می‌زنید، فاقد درخشندگی است؟ در این صورت ممکن است پوست‌تان هم خشک و هم کم‌آب باشد و به هر دو محصول مرطوب‌کننده و آبرسان نیاز داشته باشید.

بهترین مرطوب کننده - تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

چگونه آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ی مناسب را انتخاب کنیم ؟

گاهی اوقات، تمایز قایل شدن بین دو اصطلاح «آبرسان» و «مرطوب‌کننده» در مورد محصولات آرایشی سخت است. اغلب اوقات، کرم مرطوب‌کننده‌ی شما ممکن است حاوی آبرسان باشد و برعکس. بررسی مواد تشکیل‌دهنده‌ی محصولات مراقبت از پوست به شما در پیدا کردن کالایی که بیشترین مطابقت را با نیازهای پوست‌تان داشته باشد، کمک می‌کند. با این حال اگر مطمئن نیستید که چه محصولی برایتان مناسب است یا از بیماری پوستی خاصی رنج می‌برید، می‌توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

هدف این است که رطوبت کافی در پوست وجود داشته باشد و از خروج رطوبت از پوست جلوگیری شود. نوشیدن آب کافی می‌تواند بدن و پوست شما را به‌خوبی هیدراته نگه دارد. اگر پوست‌تان هنوز تشنه به نظر می‌رسد، استفاده از یک آبرسان مناسب بر پایه آب می‌تواند کمک‌کننده باشد. این نوع محصولات برای انواع پوست مناسب هستند. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از یک سرم سبک حاوی اسید هیالورونیک یا AHA استفاده کنید.

اگر در تمام طول سال پوست‌تان خشک است، مرطوب‌کننده‌ها بهترین دوست شما هستند. ژل‌ها یا لوسیون‌های سبک برای بهار و ماه‌های گرم تابستان مناسب هستند و محصولات غلیظ‌تر و سنگین‌تر مانند محصولات حاوی روغن نارگیل یا بادام و سرامیدها گزینه‌های خوبی برای ماه‌های سرد و خشک زمستان به شمار می‌روند.

بعضی از کارشناسان استفاده‌ی همزمان از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها را، به‌خصوص برای پوست‌های سالخورده، توصیه می‌کنند. می‌توانید ابتدا از یک آبرسان برای افزایش رطوبت پوست خود استفاده کنید و سپس روی آن یک لایه مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت را در پوست نگه دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار