|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۸۳

از بین بردن پشه توالت با چند ترفند ساده ی خانگی را در امیدنیوز یادتان داده ایم.

برای از بین بردن پشه توالت نیاز به استفاده از محلول های شیمیایی نیست و فقط به کمک چند ترکیب طبیعی می توانید برای همیشه از شر پشه های فاضلاب خلاص شوید. با امید نیوز همراه باشید.

راه های طبیعی از بین بردن پشه توالت

در برخی موارد به سادگی میتوان هم لارو مگس ریز دستشویی را از بین برد و هم از بازگشت دوباره آنها جلوگیری کرد. از این روش ها به عنوان تاکتیک و روش های آسان برای مدیریت آلودگی و تمیز نگه داشتن لوله های فاضلاب نیز میتوانید استفاده کنید.

از بین بردن پشه توالت

1. ریختن آب جوش در لوله فاضلاب

ساده ترین راه از بین بردن پشه و مگس فاضلابی این است که آب جوش را با احتیاط 1 تا 2 بار در روز به مدت حدود یک هفته در فاضلاب بریزید. اگر اولین بار با ریختن آب جوش لوله پاکسازی نشد، این تکرار تضمین می کند که پشه های ریز فاضلاب بر نمیگردند.

  • این روش برای کشتن لارو پشه ها بسیار موثر است تا حشرات بالغی که میتوانند پرواز کنند.
  • لوله های پولیکا و پی وی سی ممکن است در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض آب جوش آسیب ببینند، پس توصیه می شود از این روش برای لوله های فلزی استفاده کنید و یا برای لوله های از جنس پلاستیک کمتر استفاده شود.

2. ضد عفونی کردن فاضلاب با جوش شیرین، سرکه و نمک

ترکیب این مواد طبیعی محلولی می سازد تا به وسیله آن بتوانید لوله های فاضلاب را پاکسازی کنید و لارو پشه یا مگس ریز فاضلاب را در توالت یا حمام از بین ببرید. 1 فنجان نمک، 1 فنجان جوش شیرین و 2 فنجان سرکه را با هم ترکیب کرده و درون لوله فاضلاب توالت یا هر جایی که پشه ها دیده می شوند بریزید. اجازه دهید محلول یک شب بماند. صبح با ریختن آب جوش درون لوله هر چیز اضافی را بشویید.

  • برای موارد شدیدتر میتوانید مقدار مواد را اضافه کنید.
  • نمک و جوش شیرین را ابتدا اطراف لوله و درون لوله بریزید، سپس سرکه را روی آن ها اضافه کنید.
  • در مقدار زیاد ممکن است لوله های پی وی سی آسیب ببینند، اگر لوله پی وی سی دارید، سرکه را با آب گرم ترکیب کنید.

از این روش برای تمیز کردن کاشی و سرامیک هم میتوانید استفاده کنید.

مگس فاضلاب - از بین بردن پشه توالت

3. کشتن پشه ریز فاضلاب با آب، سرکه، شکر و مایع شوینده

بوی سرکه سیب برای پشه ها جذاب است و میتواند آنها را فریب دهد تا وارد یک تله مرگبار شوند. برای درست کردن تله ساده برای از بین بردن پشه های ریز توالت داخل یک ظرف یا شیشه کوچک چند قطره مایع شوینده، یک لیوان آب، سرکه سیب و شکر بریزید و روی آن را با نایلون بپوشانید. با یک خلال دندان چند سوراخ روی نایلون ایجاد کنید، ظرف را در نزدیکی لوله فاضلاب قرار دهید. پشه یا مگس ریز فاضلاب از طریق سوراخ وارد ظرف می شوند اما به تله میفتند و دیگر نمیتوانند فرار کنند.

  • برای جذب بیشتر از یک تکه میوه رسیده داخل ظرف استفاده کنید.
  • حتما چند قطره مایع شوینده را داخل ظرف بریزید تا فرار پشه ها سخت تر شود.
  • با یک ظرف سرکه سیب هم میتوانید این تله را ایجاد کنید. برای اینکار هیچ پوششی روی ظرف قرار ندهید و آن را نزدیک لوله فاضلاب به مدت یک هفته تا 10 روز قرار دهید.

4. به دام انداختن پشه ریز توالت با چسب

این یک روش ساده برای از بین بردن پشه های ریز توالت و به دام انداختن پشه های بالغ می باشد. نوار چسب را در طول شب روی لوله تخلیه فاضلاب قرار دهید (قسمت چسبنده رو به پایین باشد) تا پشه های بالغی را که اقدام به تولید مثل میکنند بگیرید. این کار را چند شب تکرار کنید چون مگس های فاضلابی در طول شب فعال تر می شوند.

  • این روش در صورتی موثر است که شما فقط نیاز به کشتن چند مگس فاضلاب دارید.

از بین بردن پشه توالت با جوش شیرین - از بین بردن پشه توالت

5. تمیز کردن لوله فاضلاب با برس مخصوص

تمیز کردن لجن و رسوبات اطراف لوله فاضلاب بخصوص توالت، منبع غذایی پشه های ریز خانه را از بین می برد و از تخم گذاری اضافی آنها جلوگیری میکند. مقداری آب گرم را درون لوله فاضلاب بریزید و سپس با برس بلند یا فنر دستی اقدام به تمیز کردن کنید. این کار را تا جایی که میتوانید انجام دهید تا تخم ها، لارو ها و تجمع غذایی پشه ها را از بین ببرید.

  • هرچه برس لوله شما طولانی تر و انعطاف پذیرتر باشد، بهتر است!
  • اگر پشه ها در سینک ظرفشویی هم دیده می شوند، بهتر است سیفون زیر سینک را به خوبی تمیز یا تعویض کنید.

6. اسپری های شمیایی و دفع حشرات

برخی اسپری های شیمیایی که کنترل کننده آفات هستند میتوانند برای کشتن تخم و لاور مگس یا پشه ریز دستشویی مناسب باشند. حتما برچسب روی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید این حشرات هم در لیست هستند.

  • هیچ حشره کشی برای چاه فاضلاب یا سیستم های فاضلاب تایید نشده است و ریختن آنها در لوله فاضلاب می تواند به لوله ها یا سیستم سپتیک شما آسیب جدی وارد کند. پس از قبل از استفاده حتما به نکات مهم روی محصول دقت کنید.

از بین بردن پشه توالت با وایتکس

7. از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید

پاک کننده های شمیایی مثل وایتکس، لوله بازکن ها و انواع مواد شوینده مخصوص فاضلاب میتواند شما را برای از بین بردن حشرات ریز دستشویی کمک کند. مقداری آب گرم درون لوله بریزید و با یک برس لوله را به خوبی تمیز کنید، سپس مقداری از پاک کننده های شیمیایی را درون لوله بریزید.

  • هنگام خرید محصول از فروشگاه ها، حتما به برچسب روی محصول دقت کنید که مخصوص از بین بردن رسوبات و مواد اضافی لوله فاضلاب باشند.
  • در برخی موارد اینکار میتواند به رفع بوی بد فاضلاب در خانه هم کمک کند.

8. نفت، تینر، بنزین و گازوئیل دافع حشرات فاضلابی

هر یک از این مواد میتواند دفع کننده حشرات ریز توالت باشند. این روش آزمایش شده و تجربی است و انجام آن قطعا نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت. با ریختن مقداری نفت، تینر، بنزین و … درون لوله میتواند پشه های بالغ را فراری دهید و تا مدت ها از شر آنها خلاص شوید. این کار را شب انجام دهید و تا صبح از توالت استفاده نکنید.

  • در ریختن نفت، تینر یا بنزین زیاده روی نکنید چون کار خطرناکی است و ممکن است اتصالات لوله ها را سست کند.
  • میتوانید این مواد را با آب گرم ترکیب کنید و داخل لوله فاضلاب بریزید. بوی این مواد هر نوع حشره ای را فراری میدهد حتی سوسک!

9. از بین بردن تخم و لارو پشه ها با تعویض چاه بست و ریختن نفت یا تینر

یکی از بهترین مکان ها برای تخم گذاری پشه ریز در خانه، زیر چاه بست توالت است. به خاطر همین موضوع باید بهداشت چاه بست را به موقع و مرتب رعایت کنید. برای این کار چاره ای جز تعویض آن ندارید.

  • بهتر است مرتب و زود به زود برای دفع حشرات ریز فاضلاب، چاه بست را تعویض کنید.
  • اگر امکان تعویض چاه بست را ندارید، میتوانید روی چاه بست و اطراف آن مقداری نفت، تینر یا بنزین بریزید.
  • یکی از مواقع تجمع رسوب و مواد اضافی فاضلاب هنگام گرفتگی توالت می باشد. بهتر است بعد از باز کردن گرفتگی توالت، چاه بست را به خوبی تمیز و یا تعویض کنید.

پشه ی توالت - از بین بردن پشه توالت

10. سموم دفع حشرات

برخی از فروشگاه های سموم دفع حشرات انواع مختلفی از این محصولات را که برای از بین بردن پشه توالت مناسب هستند را به فروش می رسانند. هنگام خرید سم قوی برای کشتن پشه توالت حتما به برچسب روی محصول دقت کنید که این پشه ها در لیست آن باشند.

  • یکی از بهترین سموم قوی برای کشتن پشه توالت، نوع آلمانی است که بصورت ترکیبی (محلول + پودر) در فروشگاه های فروش سم آفات موجود می باشد.

مگس توالت از چه موادی تغذیه می کند ؟

این مگس یا پشه توالت معمولا در سرویس بهداشتی، مجرای فاضلاب ها، تانک های آب آلوده، خاک آلوده و به طور کلی محل های مرطوب زندگی می کند. یکی از ویژگی های عجیب این مگس های ریز سرویس بهداشتی، تولید مثل و تکثیر بسیار سریع است. نوع ماده این حشره در هر تخم گذاری می تواند 30 الی 100 تخم بگذارد. سرعت رشد تخم ها نیز بسیار زیاد است به طوری که در عرض 2 روز کرم ها بال درآورده و پرواز می کنند.

بر اساس تحقیقات این حشره از مواد آلی موجود در سرویس های بهداشتی، حمام و همچنین رطوبت موجود در این قسمت ها تغذیه می کند. چگونگی از بین بردن پشه های ریز دستشویی در کنار راهکارهای موثر بر حذف بوی نامطبوع سرویس بهداشتی همواره دو نمونه از پرتکرار ترین سوالات افراد در محیط های خانگی و اداری است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار